zondag 1 januari 2012

Frans Ort - Als

als ik nu de wind zou zijn
en ik zag je - kraag omhoog
dan blies ik alles even in de war
mijn vinger langs je haren
en de randen van je rok

als ik nu het licht zou zijn
en jij zat stil te wachten
dan streelde ik je huid
je neus je hand je wangen
en de grenzen van een borst

als ik nou het vuur zou zijn
en jij zat vlakbij in de buurt
dan kroop ik dichter tegen je aan en dichter
om je te warmen te omarmen
te koesteren met alle warmte die ik heb

als ik dan het donker was
en jij lag weerloos onder het laken
dan dekte ik je lijf je leden toe
en borg je
in de stilte van de nacht

maar ach
ik ben geen wind geen licht geen vuur
en ook geen donker
ik heb alleen mijn ogen handen pen
dus streel ik je met woorden

en schrijf je
met mijn stem
lief mijn lief
ik min je
boven alles

Geen opmerkingen:

Een reactie posten