dinsdag 10 januari 2012

Als ik oud ben...


Hij stond ook al eens op mijn vorige blog, maar ik vind hem zo leuk dat ik hem ook hier weer op zet. Goed om mezelf regelmatig aan te herinneren!

Als ik oud ben…
(Micky Otterspoor)

Als ik oud ben ga ik schilderen,
elke week een schilderij,
laat ik heel de tuin verwilderen,
kweek ik zelf mijn eigen prei,
neem ik drie gestreepte poezen,
Martje, Vonnie en Minet,
laat ze in de stoelen soezen
en ze mogen 's nachts in bed.

Als ik oud ben ga ik rimpelen,
maar mij krijgen ze niet klein,
want ik zet ‘t op een pimpelen,
elke avond rode wijn,
woeste hoeden ga ik dragen,
één van riet en één van vilt,
om mezelf mee te behagen
(heb ik altijd al gewild).

Ik trek jurken aan met rozen,
draai alleen nog Bach en tango’s,
tot mijn wangen ervan blozen,
's zondags eet ik enkel mango's.

‘k Word een stoute oude dame
en bij honderdtien of –elf
zal ik mij voor niets meer schamen,
ben ik eindelijk mezelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten