zondag 1 januari 2012

2011


Gewoon een paar mooie dingetjes in 2011:

Mistflarden tussen de schapen: alsof God plukjes grijswit pluis op de weilanden heeft neergelegd.
Sorbetijs van ananas, aardbei en meloen.
Rode blaadjes van de wilde wingerd, groene bomen, hemelsblauwe lucht, windvlagen en het goud van de nazomerzonnestralen.
De geur van de Hilversum heide: de heerlijke geur van herinneringen en dromen.
Mijn prachtige zilverzwarte Boeddhabeeld.
Porseleinen Maneki Neko’s in een winkeltje in Amsterdam.
Inspirerende lezingen en gedachten over hoe de wereld eruit zou kunnen gaan zien.
Roggebrood met geitenkaas en honing.
Vriendelijke huisarts.
Romantisch diner met een beeldschone dame (zalige kaasfondue).
Uitdagende power-yoga les.
Sympathieke patiënten die maar een klein duwtje in de goede richting nodig hebben. Fijn om mee te werken en heerlijk om te zien hoe liefdevol hun relatie is.
Pizza met veel kaas.
Met Majken gelachen tot we er tranen van in onze ogen kregen.
Gigantische dikpotige huisspin aangetroffen vlak naast mijn hoofdkussen: ik heb hem gewoon buitengezet in plaats van er enorm van te schrikken.
Mooie gedichtjes geschreven.
Stokbrood met (biologische) filet americain. Net als vroeger na het boodschappen doen bij de Kooistra.
Met een aantal cliënten heb ik een echte, warm menselijke band en het voelt heerlijk om iets voor hen te kunnen betekenen.
Verrukkelijke mailtjes en smsjes van Kristel, ze is een pareltje.
Ongelooflijk lief aanbod gekregen van Catherine om tijdelijk bij haar te komen wonen en Jan staat klaar voor alle praktische noden. Heerlijk om te weten dat mijn familie en voor me is als het nodig is.
Indrukwekkend toneelstuk over Mata Hari en de doodsstraf.
De More Balance lessen van Jo voelen elke keer als een geschenk: wat een talentvolle sportinstructrice!
Goed gesprek met mama. We slaan ons op sublieme wijze door moeilijkheden heen.
‘Volgens Maria Magdalena’ van Marianne Fredriksson geeft me een rijker, menselijker beeld van Jezus als persoon.
Kool met paddenstoelentortellini’s en drie soorten kaas.
‘Zeg het maar gewoon’: intiem gebedenboek gevonden in de kringloopwinkel.
Lol gehad met collega's over gekke voornamen, nadat iemand Pjotr’s naam had misverstaan als Quilter.
Heel gezellig bijgekletst met Christof en Eva, fijne vriendschap.
Onverwacht telefoontje van Ronja.
Mijn nieuwe riem staat me heel goed.
De sfeer op mijn werk lijkt wel met de dag beter: er wordt gelachen, over diepzinnige onderwerpen gepraat en er is opeens ruimte voor rustige uitleg. En meer seksuologie!
Prachtig lief baby'tje, zo rustgevend om naar te kijken.
Zalig diner in een met veel passie ingericht Indonesisch restaurant, o.a. banaantjes in rumsaus, geflambeerd en met vanilleroomijs.
Prachtige grijze wolken tegen een zwarte achtergrond boven het parkje tussen het huis van Catharina en het treinstation.
Meerdere cliënten hebben spontaan aangegeven dat ze veel baat hebben bij de gesprekken met mij, dat ze zich prettig voelen bij mij, dat ze mij heel professioneel vinden of zelfs dat ik een wonder heb verricht.
De cursus Emotion Focused Therapy was een grote verrijking. Ik heb veel geleerd over therapie, over emoties en over mezelf. De docenten, o.a. Jeanne Watson, waren bijzonder inspirerend. De cursus vond plaats in een prachtig gebouw, we werden luxueus verzorgd en de lunches waren zalig én gezellig.
Jummie hoofdmassage van Marijke gekregen.
Kristels berichtjes maken me iedere keer weer vrolijk.
Supermooie kalender gevonden voor 2012.
Pompoen schotel met kaastortellini’s en salade.
Te midden van alle drukte, moeilijkheden en uitputting lukt het toch steeds om contact te houden met mijn innerlijke kern van levensvreugde en vrede.
Mooie kerstkaarten van moemoetje, met veel liefde geschreven.
Hele mooie Kerstmis in Dieren.
Fijn gekletst met Lea en intens genoten van het samenzijn met de familie Geelen, vooral van het verhaaltjes voorlezen en hobbelpaardje rijden met Anna. Heerlijke hapjes gegeten.
2e Kerstdag veel lol gehad met Djengiz.
Hyacintengeur.
Met een vredig, blij gevoel heb ik 2011 afgesloten.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten