zondag 13 november 2011

Dan Gilbert - Why are we happy?

Deze boodschap ga ik proberen in mijn achterhoofd te houden als ik weer eens twijfel aan beslissingen of pieker over de toekomst. Volgens mij heb ik trouwens een best goed psychologisch immuunsysteem: al jarenlang zeg ik bij twijfel over een gemaakte beslissing als speelse troost tegen mezelf: 'Maar stel nou dat ik die andere beslissing had genomen, misschien was ik dan op weg daarnaartoe wel onder een auto gekomen en op slag dood geweest.' Of ik bedenk me welke mensen ik heb ontmoet, inzichten ik heb gekregen en leuke dingen ik heb meegemaakt doordat ik een bepaalde beslissing heb genomen. 'Stel dat ik dat allemaal had moeten missen. Wat goed dat ik deze beslissing heb genomen en geen andere!' 
Fijn om weer iets te ontdekken waar ik goed in ben: gelukbrengende zelf-fopperij *brede glimlach*!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten