dinsdag 18 oktober 2011

Het Muizenhuis

Een kortharige, getatoeëerde oud-politica: niet het eerste beeld dat in me op kwam toen ik haar boek 'Het Muizenhuis' voor het eerst in mijn handen had. Misschien is dankzij de stoerheid van de maakster dat dit boek één van schattigste kinderboeken is die er bestaan, zónder dat je er kramp in je kaken van krijgt. Ik zou het iedereen aanraden, of tenminste iedereen die net zo dol is op poppenhuizen als ikzelf. Niet alleen vanwege de ongelooflijk verfijnde afwerking van al dat minuscule gepriegel en vanwege het leuke voorleesverhaaltje, maar zeker ook vanwege de mini-Dole-bananendozen, de mini-Droste-cacao-blikjes, de mini-Ikea-etikjes en nog heel veel meer... 


Dat de maakster, Karina Schaapman, al die vele uren heeft besteed aan zoiets teders, herinnert me eraan dat er meer is in het leven dan alleen maar hardheid, economie en productie draaien.

Het boek staat inmiddels in mijn kast, want ik heb het van mijn broertje voor mijn verjaardag gekregen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten